Wat is CRM?

Onder CRM verstaan we Customer Relationship Management, waarmee het contact met klanten wordt onderhouden door een bedrijf. Niet voor niets wordt CRM ook wel relatiebeheer genoemd. Onderdelen van CRM zijn onder meer contractbeheer, salesmanagement, optimalisatie van marketingproductiviteit, enzovoorts.Door klanten betrokken te houden bij uw organisatie is de kans op een vervolgaankoop van deze klanten groter. Ook voor het winnen van nieuwe klanten kan een CRM-systeem helpen.

Voordelen van een CRM-systeem

Een native applicatie is afhankelijk van een platform. Deze kunt u dus alleen downloaden via een centrale appstore, zoals Google Play en Appstore. Voor beide platformen dient een aparte app ontwikkeld te worden in haar eigen programmeertaal. Hierdoor kan de app alle functionaliteiten van de telefoon aanroepen en is optimale snelheid een zekerheid.

 
 

Voor wie is een relatiebeheersysteem interessant?

Een hybride applicatie wordt geschreven in één platform. Dit platform biedt de mogelijkheid om het resultaat op te slaan voor zowel Google Play als de Appstore. Zo bespaart u op het ontwikkelen en onderhouden van twee verschillende applicaties. Wel kunnen de snelheid en functionaliteiten iets minder zijn dan bij een native app.