Wat is video marketing?

Video marketing is de inzet van beeldmateriaal voor jouw bedrijf, product of dienst, waarbij jij de kijker probeert over te halen iets te doen. Over het algemeen is één video niet voldoende. Er is een campagne nodig.

Steeds meer mensen kijken online naar how to video’s en video’s met reviews van bepaalde producten. Zo doen zij onderzoek naar welke producten of diensten zij nodig hebben voor hun probleem. Daarnaast kijken we allemaal graag een filmpje. Het is makkelijk en je verkrijgt vaak snel de informatie die nodig is.

Met video marketing kun jij contact maken met jouw doelgroep. Het is persoonlijk en schept een goed beeld over jouw product of dienst. Dankzij een video schep jij een persoonlijke band omdat jouw onderneming een gezicht krijgt. Jij spreekt de klant rechtstreeks aan.

Op welke kanalen kun je video marketing inzetten?

Video marketing kun je inzetten op verschillende kanalen. De nummer één is nog altijd YouTube. Het wordt ook door steeds meer mensen gebruikt als zoekmachine. Je bereikt gemakkelijk de juiste doelgroep met een goede video op YouTube. Maar vergeet zeker niet dat deze video’s ook worden getoond in de zoekresultaten van Google.

Daarnaast kunt jij ook gebruik maken van diverse kanalen zoals Instagram en Facebook. Social media biedt ook veel mogelijkheden voor video campagnes.

Is video marketing te combineren met andere vormen van online marketing?

Ja, dit is zeker te combineren. Social media marketing en video marketing zijn zeer goed te combineren. Vergeet ook zeker niet SEO. Dankzij SEO maak je de video vindbaar en wordt het zichtbaar in de zoekresultaten. Bovendien kan dit een extra plek betekenen binnen de zoekresultaten. Ook kan video marketing jouw website verbeteren, omdat jij unieke content toevoegt die jouw klanten kan aanspreken. Zo combineer je verschillende vormen van online marketing met video marketing en vergroot je de kans op conversie.