Wat is copywriting?
Copywriting is het schrijven van teksten, die gericht zijn op het beïnvloeden van de lezer. Hierbij kun je denken aan e-mails, maar ook teksten op een website. Er wordt gestuurd op het beïnvloeden van gedrag of overgaan tot aankoop. Het is dus zeker meer dan het schrijven van een tekst.
Waarom zou jij een copywriter inhuren?
Copywriters schrijven overtuigende teksten en slaan een vertaalslag van de missie en doel van uw bedrijf. Het verhaal van jouw onderneming wordt uniek verwoord. Denk bijvoorbeeld aan jouw website. Dit is jouw visitekaartje en jij maakt maar één kans op een goede indruk. Wanneer er effectieve en overtuigende teksten op jouw website staan, vergroot je de kans op conversie.
Hoewel jij jouw bedrijf als beste kent, moet je zeker niet denken dat copywriting overdreven is. De kans dat een copywriter jouw verhaal beter verwoord is groot. Zij filteren de informatie en schrijven objectief over jouw onderneming. Bovendien weten zij met hun teksten de juiste doelgroep aan te spreken.
Copywriting draagt ook bij aan SEO
Een product of dienst moet ook worden gevonden. Copywriting draagt bij aan de vindbaarheid van jouw website. Zoekmachines geven voorrang aan kwalitatieve content en content die wordt gelezen. Zo houdt bijvoorbeeld Google ook bij hoe lang een bezoeker op een pagina zit. Besteed de bezoeker veel tijd op de pagina en klikt hij door? Dan vindt Google dat uw tekst van hoge kwaliteit is.
Een SEO copywriter bezit de kennis van een goede tekst, maar weet ook de vindbaarheid te vergroten. Hierbij wordt onderzoek gedaan naar de juiste zoekwoorden en wordt de tekst SEO vriendelijk gemaakt. Copywriting is dus een belangrijk onderdeel van de online marketing mix. Het draagt bij aan SEO, maar ook bij aan conversies op jouw website.