9.6
Wat is een CRM systeem?
Steeds meer organisaties, groot en klein, kiezen voor het gebruik van een CRM systeem binnen hun IT-landschap. Het is een fraaie aanvulling op bijvoorbeeld een bestaand ERP-systeem. CRM staat voor Customer Relationship Management, wat direct beschrijft wat een CRM systeem organisaties biedt: het helpt hen de relatie en interactie met klanten vorm te geven en te beheren. Een CRM systeem is niet alleen gericht op het onderhouden van contact met klanten, maar ook op het stroomlijnen en optimaliseren van processen. Iets wat kan leiden tot een reductie in kosten. SiteOnline vertelt jou graag meer over een CRM systeem.
CRM systeem binnen jouw organisatie
Een CRM systeem kent verschillende doelen. Het draagt bij aan het contactbeheer richting klanten, aan salesmanagement, aan het afwikkelen van supportaanvragen en het optimaliseren van de productiviteit van diverse afdelingen binnen een organisatie. Denk hierbij aan de helpdesk, aan de salesafdeling en bijvoorbeeld aan de marketingclub. CRM systemen zijn er in verschillende uitvoeringen, variërend in hetgeen dat jij hiermee kunt bereiken. Belangrijk bij het kiezen van een CRM systeem is de mogelijkheid deze te koppelen aan andere systemen. Juist daar ligt de kracht van het CRM-, maar ook het ERP-systeem. Informatie centraal bewaren, in plaats van dupliceren in verschillende systemen!
CRM systeem inrichten met SiteOnline
Het kan best lastig zijn om te duiden op welke wijze een CRM systeem waarde toevoegt aan jouw IT-landschap. De specialisten van SiteOnline adviseren jou graag. Welke bedrijfsonderdelen profiteren van een CRM systeem? Op welke manier zullen zij productiever werken met een CRM systeem binnen ons IT-landschap? Laat je adviseren om samen te kijken hoe een CRM systeem jouw organisatie en het contact met jouw klanten verbetert.