e-mail marketing

Wat is e-mail marketing?

Met e-mail marketing benadert u direct uw doelgroep. U kunt dit inzetten voor verschillende doeleinden, zoals het informeren van uw huidige klanten. We mailen alleen bestaande relaties, want zonder toestemming mailen wordt vaak beschouwd als spam. E-mail is goedkoop, doeltreffend en een krachtige marketing vorm.

Neem contact op
 
Voordelen e-mail marketing

Wat zijn de voordelen van e-mail marketing

E-mail is sowieso goedkoper dan een folder of nieuwsbrief aan huis. U heeft geen kosten aan drukwerk, papier of verzendkosten. Daarnaast biedt het u meer mogelijkheden dan papier. U kunt het combineren met video marketing, maar ook interactie laten ontstaan met de doelgroep. Bovenal verwijst u de klant gemakkelijk naar uw website.

Iedereen controleert elke dag zijn mail. Dit betekent dat u zeker zichtbaar bent bij elke klant. Het is ook goed meetbaar. Tegenwoordig houdt u gemakkelijk bij welke e-mails zijn geopend en hoeveel mensen hebben doorgeklikt op uw e-mail. Hierdoor kunt u gemakkelijk de strategie bijstellen en weet u wat wel of niet effectief is. Dit maakt e-mail marketing flexibel.

 
nadelen e-mail marketing

Wat zijn de nadelen van e-mail marketing

Effectief e-mail marketing inzetten is van groot belang. Wanneer het verkeerd wordt ingezet, loopt u risico’s. Zo ontvangt niemand graag teveel e-mails of aanbiedingen van een bedrijf. U wordt dan gezien als spam. Daarom moet er goed worden nagedacht over de inhoud van de e-mail, maar ook over hoe vaak de klanten benaderd worden.

Een goede strategie voor e-mail marketing is van groot belang. Denk goed na waar u het voor wilt inzetten. Ga ook zeker niet lukraak te werk en denk na over hoe de ontvanger de e-mail zal ervaren. U wilt niet bestempeld worden als spam.

Neem contact op
 
Kom gerust langs!

Rozenburglaan 11
9727 DL Groningen

info@siteonline.nl
050 3113072

KVK-nummer 89547756
IBAN: NL28INGB0004554636

Of stel online uw vraag
...Social Media?

SiteOnline scoort een 9.5 uit 10 op basis van 53 beoordelingen.